va aflati aici:
Home > Actualitate > Cum s-a făcut praf şi pulbere flota de nave de pasageri a României. Povestea unui dezastru consumat în mare tăcere

Cum s-a făcut praf şi pulbere flota de nave de pasageri a României. Povestea unui dezastru consumat în mare tăcere

Conform datelor Ministerului Transporturilor, în 1990 erau zilnic zeci de curse pe Dunăre. Din toate porturile dunărene, de la Baziaş şi până la Sulina, veneau şi plecau anual, circa 1,8 milioane de pasageri, în marea lor majoritate români. Printre călători se aflau însă şi peste 100.000 de străini, cei mai mulţi din estul Europei.

La zi, singura companie care mai face curse regulate de pasageri pe Dunăre este Navrom Delta SA, care asigură câteva trasee între Tulcea şi aşezările din Delta Dunării. Multe din curse sunt subvenţionate de stat pentru localnici, iar traficul de pasageri este de 10 ori mai mic decât cel din 1990: circa 200.000 de oameni pe an.

În rest, din marile oraşe dunărene – Galaţi şi Brăila – nu a mai plecat nicio cursă de aproape două decenii. Doar de Ziua Marinei, cele două primării închiriază câteva nave să facă două-trei curse cu câteva sute de pasageri. Bătălia pe bilete este, în fiecare an, crâncenă, căci oamenii vor să trăiască experienţa călătoriei pe apă, dar nu au această posibilitate. „În 1990, erau în portul Galaţi 12 sosiri şi 12 plecări de zi de curse pasageri. Mereu erau pline aproape de capacitatea maximă. Acum avem zero!”, ne spune fostul pilot Ioan Ghe. Tofan, relatează ADEVĂRUL.

FOTO Cum s-a făcut praf şi pulbere flota de nave de pasageri a României. Povestea unui dezastru consumat în mare tăcere

Prăbuşirea propriu-zisă a flotei de nave de pasageri a României a început 1999. Atunci, toate vasele de la Navrom Galaţi au trecut la noua companie Navrom Delta, iar cursele care deserveau porţiunea de fluviu de la Galaţi şi până la Turnu Severin au fost anulate. Aproape 100 de nave au fost vândute ca fier vechi.

Comentează folosind identitatea Facebook

Comentează folosind formularul de contact

Lasă un răspuns

Top